Comunicare şi comunităţi în social media, studiu de caz: Universitatea Româno-Americană

3 iunie 2011 | Paul Olteanu

Acum 3 luni când am venit la Universitatea Româno-Americană ca să construiesc departamentul de comunicare şi PR am găsit încredere şi deschidere din partea conducerii. Atât. Nimic altceva.

Nu exista nimic in social media: nici facebook, nici twitter, nici blog, nici nimic. Practic, cu excepţia site-ului, nu prea exista nici o metodă de comunicare on-line cu studenţii.

De ce era asta foarte rău?

  • Pentru că nu aveai cum să transmiţi anunţuri rapid studenţilor.
  • Pentru că nu aveai cum să comunici mulţimea de evenimente şi proiecte faine pe care le face Universitatea.
  • Pentru că nu aveai în jurul la ce să construieşti o comunitate.
  • Pentru că nu aveai cum să obţii feedback de la oameni.
  • Pentru că… mă opresc aici.

 

După 3 luni, povestea stă aşa: avem facebook, avem twitter, avem blog, avem picasa şi linkedin, iar scorurile arată aşa:

 

Dincolo de cifre, câteva din reuşitele comunicării în social media sunt că acum:

Pe scurt, social media a ajutat Universitatea Româno-Americană să devină un loc mai atrăgător, mai ofertant şi mai interesant atât pentru proprii studenţi, cât şi pentru potenţialii studenţi.