Comunicare şi comunităţi în social media, studiu de caz: Universitatea Româno-Americană
3 iun. 2011 | Paul Olteanu
Acum 3 luni când am venit la Universitatea Româno-Americană ca să construiesc departamentul de comunicare şi PR am găsit încredere şi deschidere din partea conducerii. Atât. Nimic altceva.
Nu exista nimic in social media: nici facebook, nici twitter, nici blog, nici nimic. Practic, cu excepţia site-ului, nu prea exista nici o metodă de comunicare on-line cu studenţii.
De ce era asta foarte rău?
- Pentru că nu aveai cum să transmiţi anunţuri rapid studenţilor.
- Pentru că nu aveai cum să comunici mulţimea de evenimente şi proiecte faine pe care le face Universitatea.
- Pentru că nu aveai în jurul la ce să construieşti o comunitate.
- Pentru că nu aveai cum să obţii feedback de la oameni.
- Pentru că… mă opresc aici.
După 3 luni, povestea stă aşa: avem facebook, avem twitter, avem blog, avem picasa şi linkedin, iar scorurile arată aşa:
Dincolo de cifre, câteva din reuşitele comunicării în social media sunt că acum:
- avem cum să generăm conversaţii şi să primim feedback, lucru care ne ajută să înţelegem mai bine nevoile şi dorinţele studenţilor.
- putem să le arătăm studenţilor lucruri pe care nu le ştiau despre viaţa la Universitate şi putem să îi invităm să ia parte la ele.
- studenţii nu mai trebuie să caute informaţia; informaţia vine la ei.
- comunicarea dintre şcoală şi studenţi se întâmplă mult, mult mai repede şi implicit uşurează viaţa ambelor părţi.
Pe scurt, social media a ajutat Universitatea Româno-Americană să devină un loc mai atrăgător, mai ofertant şi mai interesant atât pentru proprii studenţi, cât şi pentru potenţialii studenţi.