Beneficii

Programul propus urmărește 9 obiective:

  •  să conștientizăm cum funcționează creierul nostru în comunicarea și interacțiunea cu ceilalți;
  • să înțelegem relația de interdependență între creier, minte și relații și cum toate cele trei se transformă când comunicăm;
  • să învățăm care sunt butoanele sensibile ale celor din jur și cum să evităm să le apăsăm negativ în comunicare;
  • să înțelegem și evaluăm care sunt tiparele noastre dominante de gândire;
  • pe baza evaluării, să descoperim știința transformării personale și organizaționale, din perspectiva felului în care vorbim și interacționăm;
  • să conștientizăm cele 6 limbi diferite pe care le vorbim în fiecare zi, fără să ne dăm seama;
  • să învățăm să ne adaptăm comunicarea la felul în care percepe interlocutorul realitatea;
  • să descoperim cum îi putem ajuta pe cei din jur în transformare pe baza felului în care le vorbim;

Aplicabilitate

Programul se adresează oricui vrea să înțeleagă și să gestioneze mai bine modul în care comunică și ce impact are acesta asupra minții celor din jur.

În mod particular, programul și-a confirmat utilitatea pentru:

  • lideri și manageri;
  • antreprenori;
  • coachi, psihoterapeuți și consilieri;
  • oameni de vânzări;
  • oameni de marketing & advertising;
  • profesori, educatori, învățători;
  • părinți;
  • profesioniști media (jurnaliști, moderatori, etc.).

Tematica programului

CREIERUL – „HARDWARE”

Înțelegem cum funcționează “hardware”-ul pe care toți oamenii îl au în comun și ce implicații produce modul său de funcționare în comunicare.

  • Considerente evolutive – la ce ne predispune felul în care a evoluat creierul nostru;
  • Specializarea stratificată – funcții executive, funcții sub-corticale;
  • Polaritățile “approach” / “avoid” și “securitate” / “satisfacție”;
  • Reacția “fight” / “flight” / “freeze” și deturnările emoționale;
  • Butoane emoționale sensibile (modelul SCARF);
  • Neuroplasticitatea – cheia în transformare personală sau organizațională.

MINTEA – „SOFTWARE”

Descoperim cum se formează “software”-ul pe baza căruia operăm și cum poate fi rescris în interacțiunea și comunicarea cu cei din jur.

  • Ce este mintea – o definiție formulată și acceptată de peste 150 de profesioniști;
  • Filtre conștiente și inconștiente;
  • Hărți mentale și reprezentarea realității;
  • Cele 6 sisteme perceptuale și impactul lor în felul în care comunicăm;
  • Tipare de gândire și valori;
  • Legătura între tiparele de gândire dominante și comportament.

RELAȚIILE – „PROGRAMAREA”

Conștientizăm felul în care schimbăm energie și informație în interacțiune cu cei din jur și ce impact are schimbul ăsta în cum gândim și cum ne comportăm.

  • Poziționarea mentală în relație cu ceilalți;
  • A vorbi aceeași limbă;
  • Deturnări emoționale;
  • Comunicare nonviolentă;
  • Comunicare constructivă;
  • Carisma și neuroștiința atractivității sociale.

INSERTURI CONCEPTUALE

Modele, metodologii și concepte ce vor fi prezentate și integrate în program:

  • Process Communication Model (PCM);
  • Programare Neuro-Lingvistică (NLP);
  • Analiză Tranzacțională (AT);
  • Neurobiologie Interpersonală;
  • Recadrare / Reframing;
  • Chunking;

Gânduri din comunitate