Neuroștiinta Comunicării

Programul de „Neuroștiința Comunicării” propune o abordare actuală și validată științific, ce integrează ultimele descoperiri din neuroștiință și psihologie în practicarea comunicării publice și interpersonale.

Cursul are ca obiectiv să ajute oameni și organizații să își înțeleagă cu claritate și profunzime propriile resorturi interioare, cum influențează ele comunicarea și felul în care construim și cultivăm relații cu cei din jur.

Calendar cursuri

La ce se folosește și cui se adresează Neuroștiinta Comunicării

Datorită similarităților noastre biologice, perspectiva neuroștiințifică asupra comunicării este relevantă indiferent de vârstă, sex, cultură, nivel ierarhic sau alte variabile personale.


Interviu despre Neurostiinta Comunicarii la ZF Live.

Beneficii

În cadrul programului ne propunem:

  •  să conștientizăm cum funcționează creierul nostru în comunicarea și interacțiunea cu ceilalți;
  • să înțelegem relația de interdependență între creier, minte și relații și cum toate cele trei se transformă când comunicăm;
  • să învățăm care sunt butoanele sensibile ale celor din jur și cum să evităm să le apăsăm negativ în comunicare;
  • să observăm cum creierul nostru construiește modelul nostru despre realitate în funcție de experiențe trecute;
  • să înțelegem și evaluăm care sunt tiparele noastre dominante de gândire;
  • pe baza evaluării, să descoperim știința transformării personale și organizaționale, din perspectiva felului în care vorbim și interacționăm;
  • să învățăm să ne adaptăm comunicarea la felul în care percepe interlocutorul realitatea;
  • să descoperim cum îi putem ajuta pe cei din jur în transformare pe baza felului în care le vorbim;

Aplicabilitate

Programul se adresează oricui vrea să înțeleagă și să gestioneze mai bine modul în care comunică și ce impact are acesta asupra relației cu cei din jur.

În mod particular, programul și-a confirmat utilitatea pentru:

  • lideri și manageri;
  • antreprenori;
  • coachi, psihoterapeuți și consilieri;
  • oameni de vânzări;
  • oameni de marketing & advertising;
  • profesori, educatori, învățători;
  • părinți;
  • profesioniști media (jurnaliști, moderatori, etc.).

Pentru o mai bună înțelegere a beneficiilor și aplicabilității
programului de Neuroștiința Comunicarii Paul vă invită
să parcurgeți un studiu de caz:Alege-ti bine cuvintele…”.

Tematica programului

CREIERUL – „HARDWARE”

Înțelegem cum funcționează “hardware”-ul pe care toți oamenii îl au în comun și ce implicații aduce modul său de funcționare în comunicare.

  • Considerente evolutive – la ce ne predispune felul în care a evoluat creierul nostru;
  • Specializarea stratificată – funcții executive, funcții sub-corticale;
  • Polaritățile “approach” / “avoid” și “securitate” / “satisfacție”;
  • Reacția “fight” / “flight” / “freeze” și deturnările emoționale;
  • Butoane emoționale sensibile (modelul SCARF);
  • Neuroplasticitatea – cheia în transformare personală sau organizațională.

MINTEA – „SOFTWARE”

Descoperim cum se formează “software”-ul pe baza căruia operăm și cum poate fi rescris în interacțiunea și comunicarea cu cei din jur.

  • Filtre conștiente și inconștiente;
  • Hărți mentale și reprezentarea realității;
  • Mindset – Tipare de gândire;
  • Legătura între tiparele de gândire dominante și comportament.

RELAȚIILE – „PROGRAMAREA”

Conștientizăm felul în care schimbăm energie și informație în interacțiune cu cei din jur și ce impact are schimbul ăsta în cum gândim și cum ne comportăm.

  • Poziționarea mentală în relație cu ceilalți;
  • Deturnări emoționale;
  • Comunicare nonviolentă;
  • Comunicare constructivă;

INSERTURI CONCEPTUALE

Modele, metodologii și concepte ce vor fi prezentate și integrate în program:

Abordare / cum lucrăm

TEORIE APLICATĂ

Cursul este construit în jurul explicării conceptelor și metodologiilor în relație cu provocările cotidiene din viața personală și profesională.

EVALUARE PSIHOMETRICA

Fiecare participant va avea parte de o evaluare psihometrică Life Style Inventory 1, cu scopul de a aduce mai multă claritate cu privire la propriile valori și stiluri de gândire, în relație cu felul în care comunicăm și interacționăm.

PRACTICĂ ȘI STUDII DE CAZ VIDEO

Invățarea și transformarea se întâmplă practicând, așa că programul oferă o serie de experiențe de practică, jocuri de rol și studii de caz video în relație cu obiectivele și nevoile participanților.

Rezumatul programului

Programul “Neuroștiința Comunicării” propune o călătorie de la interior spre exterior, atât din perspectiva “hardware”, cât și “software”, călătorie la finalul căreia vom înțelege mai bine cum funcționăm și de ce “CE” și “CUM” comunicăm modifică realitatea noastră și pe cea a celor din jur.

Daca ești interesat să participi la un curs deschis pe tema Neuroștiința Comunicării sau dacă vrei să organizezi programul în cadrul organizației în care lucrezi, te invităm să ne scrii la programe@paulolteanu.ro.

Organizează un curs privat pentru echipa sau organizația ta


    Gânduri din comunitate