Process Communication Model
17 sept. 2013 | Paul Olteanu
PROCESS COMMUNICATION MODEL
DESPRE PCM
Process Communication Model este o teorie de personalitate si comunicare premiata cu aplicabilitati in autocunoastere, dezvoltarea echipelor, comunicare si relationare, negociere, vanzari, rezolvarea conflictelor, coaching si psihoterapie.
De la descoperirea sa in 1976, PCM a fost folosit cu succes la NASA in programul de selectie si pregatire a echipelor, cat si in pregatirea comunicationala a presedintilor americani.
Bill Clinton spunea despre Taibi Khaler (inventatorul PCM): „Taibi Kahler is a genius. He knows more about personality dynamics than anyone else in the world.„
Pana in prezent, metodologia Process Communication Model are in spate 40 de ani de cercetare si rafinare, iar validarea sa a fost realizata cu peste 1.000.000 de profile lucrate.
Process Communication Model – infografic
(metodologie, aplicabilitati, beneficii, diferentiatori si feedbackul participantilor)
Sau, daca preferati, va inivit sa urmari mai jos o prezentare video (4 min) a modelului PCM:
Process Communication Model – video
Analiza comparativa intre Process Communication Model si cele mai utilizate teorii de personalitate din lume
Feedbackul celor care folosesc Process Communication Model
[block id=”testimoniale-all”]
[gap height=”40px”]
Tematica celor 3 zile de training in Process Communication Model
ZIUA 1
- Introducere in Process Communication Model: ce este PCM, cum a aparut, aplicabilitatile si rezultatele modelului
- Setarea asteptarilor: calibrarea cursului (a studiilor de caz si componentei practice) la nevoile participantilor
- Neurostiinta si Sisteme perceptuale: intelegerea modelului prin care oamenii isi reprezinta mental realitatea si identificarea celor 6 sisteme perceptuale descoperite de dr. Kahler (ganduri, opinii, emotii, actiuni, reactii, reflectii)
- Arhitectura personalitatii si Tipuri de personalitate: definirea si intelegerea celor 6 tipuri de personalitate care alcatuiesc structura personalitatii noastre
- Personality Pattern Inventory – participantii primesc rezultatele chestionarului care indica structura personalitatii fiecaruia
ZIUA 2
- Stiluri de management: prezentarea celor 4 stiluri de management cu avantaje si dezavantaje specifice, in relatie cu fiecare Tip de personalitate
- Moduri de comunicare: descrierea celor 4 energii (cuvinte, ton, gestica, mimica, postura) folosite de oameni in comunicare si corelarea lor cu Tipurile de personalitate
- Canale de comunicare: calibrarea diferitelor Moduri de comunicare anterior descrise pentru a avea parte de comunicare si relationare eficiente
- Preferinte de mediu: descoperirea mediilor preferate si a celor lipsite de productivitate pentru fiecare Tip de personalitate
- Motivatie si Nevoi psihologice: descoperirea celor 8 motivatori psihologici fundamentali si corelarea lor cu fiecare Tip de personalitate
ZIUA 3
- Fazarea: intelegerea dinamicii ce guverneaza modificarile si evolutia comportamentelor noastre si a Nevoilor psihologice
- Secvente de stres / Managementul conflictelor: intelegerea celor 3 secvente de stres specifice fiecarui Tip de personalitate si descoperirea celor mai eficiente moduri de a gestiona potentiale conflicte
- Strategii de interventie: intelegerea abordarilor comunicationale si de management potrivite in functie de fiecare structura de personalitate