Public Speaking

În viziunea mea, discursul public (public speaking) reprezintă “înotul” disciplinelor sociale, întrucât exersează numeroase abilităţi şi solicită cunoştinţe din mai multe domenii de expertiză, precum: gestiunea emoțiilor și tehnici de autoreglare, dicţie, comunicare nonverbală, elemente de psihologie a comunicării, tehnici teatrale, tehnici de persuasiune și influențare și multe altele.

Capacitatea noastră de a comunica public, fie că vorbim despre discursuri sau prezentări, față în față sau online, este indispensabilă în lumea în care trăim astăzi.

Pentru că de fluența, coerența și persuasiunea cuvintelor noastre depind atât atenția pe care o putem capta și menține, dar și tracțiunea pe care o putem mobiliza în jurul inițiativelor și eforturilor noastre.

Universul Tematic

IMPORTANȚA DISCURSULUI PUBLIC

  • De ce e vital să comunicãm bine în public
  • Exemple / Studii de caz

GESTIUNEA EMOȚIILOR

  • Geneza și neurobiologia temerii de comunicare publică
  • Butoane emoționale sensibile
  • Relația între stres și performanță
  • Strategii și practici pentru auto-reglare

ELEMENTE DE PSIHOLOGIE A COMUNICĂRII

  • Modele Mentale – de ce fiecare dintre noi percepe o altă realitate în comunicare
  • Sisteme Perceptuale – cele 6 „ferestre” / „lentile” prin care înțelegem lumea
  • Gestiunea Ego-ului – relația dintre vorbitor și auditoriu

PREGĂTIREA DISCURSULUI – CE VORBESC

  • De unde pornim
  • Unde ne dorim să ajungem
  • Planificarea / Structurarea
  • Scrierea / Construirea
  • Revizuirea

 

CALIBRAREA LA PUBLIC – CU CINE VORBESC

  • Analiza și profilarea audienței
  • Captarea și menținerea atenției
  • Crearea cadrului optim pentru interacțiune
  • Rezolvarea situațiilor dificile

LIVRAREA – CUM VORBESC

  • Relația dintre vorbitor și spațiul de prezentare
  • Comunicare nonverbală și para-verbală (gestică / mimică / intonație)
  • Postura / Body language
  • Arhitectura Încrederii (Caracter / Competență / Consecvență)
  • Butoane Emoționale Universale (SCARF)

MESAJUL ȘI STRUCTURAREA DISCURSULUI

  • Introduceri care captează atenția
  • Încheieri memorabile
  • “The Golden Circle” – cum trebuie să răspunzi la întrebările “ce”, “cum” și “de ce”
  • Mesaje memorabile – (Simplitate, Surpriză, Concretețe, Credibilitate, Emoție, Poveste)
  • Arhitectura poveștilor – Călătoria Eroului

 

CARISMA ȘI PREZENȚA PUBLICĂ

  • Prezență – te ascult pentru că ești aici cu mine
  • Putere – te cred pentru că ai argumente competente
  • Căldură – te urmez pentru că simt că îți pasă de mine

STUDII DE CAZ

  • Discursuri și prezentări business
  • Discursuri politice
  • Discursuri din conferințe / evenimente
  • Prezentări locale și internaționale

INSERTURI CONCEPTUALE

  • Analiză Tranzacțională (AT)
  • Programare Neuro Lingvistică (NLP)
  • Process Communication Model (PCM)

VIDEOGRAFIE ȘI BIBLIOGRAFIE


Cum lucrăm

  • 25% teorie aplicată (fundamentele teoretice ale discursului și prezentărilor)
  • 25% studii de caz (vizionarea de discursuri și analizarea lor având la bază conținutul teoretic menționat anterior)
  • 25% practică (exersarea discursului public: discurs filmat + feedback)
  • 25% intrebări și răspunsuri pe nevoile punctuale ale participantilor

Dacă ești interesat de coaching 1 la 1 sau training pe Public Speaking pentru tine sau pentru echipa ta, te invităm să ne lași un mesaj mai jos.

Organizează un curs privat pentru echipa sau organizația ta


    Gânduri din comunitate